Uofficielle Facebook sider
Obs! Processen og metoderne, som beskrives i denne artikel, er desværre ikke længere aktuelle, da Facebook har ændret vilkårene.
Vi vil løbende holde øje med nye ændringer i forbindelse med virksomhedssiderne. Du kan holde dig opdateret ved at følge med på vores Facebook-side.
Uofficielle sider på Facebook er lidt af en pestilens, og i nogle situationer oplever vi, at der faktisk er større aktivitet på en uofficiel side frem for den officielle Facebook side.
Set med online marketing brillerne på er det selvfølgelig et problem i forhold til virksomhedens online omdømme og kommunikationsevne. For hvad hvis en virksomhed ikke er klar over, at der findes en uofficiel Facebook side? Eller hvad hvis de ansvarlige ikke får tjekket den uofficielle Facebook side?
Forestil dig de problemer, det kan medføre, hvis du en dag skulle være så uheldig at ryge i problemer eller en decideret shitstorm online, og det hele foregår på en Facebook side, du ikke har kontrol over.
Hvad er en uofficiel side?
Facebooks uofficielle sider er autogenerede sider, som oprettes, når brugere søger efter et brand eller en placering og f.eks. vælger at checke ind eller opretter en anmeldelse. Hvis de ikke ser din side i de foreslåede resultater, oprettes der en ny, uofficiel side.
Indtjekninger, anmeldelser og kommunikationen er selvfølgelig meget ærgerlig at gå glip af på den rigtige side, og derfor bør du overveje enten at tjekke dine uofficielle sider jævnligt ELLER følge denne guide, hvor vi hjælper dig med at tage kontrol over disse sider og eventuelt få dem flettet med din eksisterende side.
Hvad kan du gøre?
Når du sidder i Danmark på en dansk IP-adresse, er der desværre ikke så meget at gøre ved en uofficiel side. Som du kan se på det øverste billede til højre, kan vi kun se, at der er tale om en uofficiel side, og hvor den pågældende virksomhed ligger rent geografisk.
Den nemme løsning:
Den nemme løsning på problemet er at foreslå ændringer til siden. Dvs. at du foreslår, at den information, der vises er rigtig, fremfor det data Facebook selv indsamler på baggrund af brugernes adfærd.
Dette er dog lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen. JA, den information, der bliver vist, er rigtig, men du har ikke fuld kontrol over siden, og det kræver stadig, at du løbende overvåger den uofficielle side.
Den ”rigtige” løsning:
Vil du have kontrol over dine uofficielle sider, er der desværre ikke så meget at gøre, så længe du sidder uden for USA. Men heldigvis findes der en løsning til dette problem – VPN.
Hvis du ikke har en VPN, kan du hente flere forskellige gratis plugins til Google Chrome, Firefox osv.
Jeg bruger tunnelbear til Google Chrome
Når du har installeret en VPN, kan du vælge at ændre din IP-adresse til USA – Dette giver dig nogle nye muligheder, når du går ind på din uofficielle side.
Som du kan se på billede 2 til højre, kan du se, at der nu er kommet et link: ”Kender du ejeren?” – Her kan du indtaste navnet på den rette person, hvorefter de modtager en guide til, hvordan de kan overtage siden.
Herefter er det muligt at flette siden med den eksisterende side eller slette den uofficielle side.
Billede 1: Uofficiel side (Set fra en dansk IP)
Billede 2: Uofficiel side (Set fra en amerikansk IP)
Salg
- Salgsværktøjer
- Salestool
- Sales enablement
- Salgsplatform
- Salgsapp
- Sales enablement platform
- Salgspræsentationer
- Hvad er CRM
- CRM
- Sales software
- Salgsstyring
- Sales management software
Viden
- Marketing
- Hvad er remarketing?
- Konverteringsoptimering
- Instagram markedsføring
- Projektledelse
- Youtube markedsføring
- Facebook markedsføring
- Tidsregistrering
- Google markedsføring
- Programmeringssprog
- LinkedIn markedsføring
- Leadgenerering
- Messeapp
- Kundeanalyse
- Softwareapplikation
- Kundefastholdelse
- Push pull markedsføring
- Webanalyse