Google Analytics

Google analytics er det absolut mest populære analyseværktøj online. Med analytics kan du opnå indsigt i, hvordan dine besøgende anvender dit site, hvor de kommer fra og meget mere.

Med standard rapporteringer er det både hurtigt og nemt at opnå forståelse for trafikken på et website. Der er også mulighed for at tilpasse rapporteringer efter ønsket data, så relevant data er tilgængeligt med få klik. Desuden har Analytics en real-time funktion, hvor du kan overvåge din hjemmeside live og følge besøgsadfærden.

Google Analytics lever ikke kun data for din hjemmeside, men kan også anvendes i forbindelse med sociale medier, applikationer og webshops. 

Mobil Analytics

I takt med multi channel adfærden blandt brugere udbredes, er der behov for at overvåge adfærden via mobile enheder, både på mobiloptimerede hjemmesider men også i applikationer. Med denne indsigt kan fremtidig markedsføring bedre optimeres, så din markedsføring opnår højere relevans for dine kundeemner på de rette tidspunkter.

Mobil Analytics har de fleste standard funktioner fra Google Analytics, så du kan overvåge bruger flowet for din applikation, track konverteringer, opnå indsigt i mest anvendte enheder og meget mere.

Konvertering

Med konvertering i Google Analytics får du en komplet oversigt over din købstragt og hvordan dine kanaler leder et kundeemne til konvertering. Med denne viden kan du investere yderligere i dine mest værdifulde kanaler og samtidig optimere eller annullere kanaler uden reel værdi.

Dette er værdifuld viden, da brugeradfærden i takt med web 2.0 har gjort det muligt både hurtigt og nemt at prissammenligne, finde lignende produkter, konkurrenter og meget mere.

Sociale medier

Sociale medier får en større og større rolle i online markedsføring og kommunikation mellem kundeemner og virksomheder. Med sociale rapporter i Google Analytics kan du overvåge den indflydelse, dine sociale medier har på dine konverteringer.

Identificer dine primære sociale kilder og udgiv indhold på et videns baseret grundlag. Via de sociale kilder kan du opnå indsigt i populære opslag og booste din online tilstedeværelse på sociale medier og generere yderligere visibility for din virksomhed.

Annonceringer

Anvender du Google Adwords og har annonceringer på søgemaskiner, på mobile platforme eller på Googles Display netværk, kan du med fordel linke din Adwords og Analytics konto.

Med Analytics til Google Adwords kan du optimere på dine annoncer baseret på bruger adfærd og anvende remarketing til at udsende relevante men specifikke annoncer til tidligere besøgende.

Du kan desuden måle på dine kampagner og analysere dig frem til hvilke kampagner har givet afkast og hvilke der har haft minimal effekt. Med Analytics til Adwords kan du få maksimalt return of investment for dine markedsføringskroner.

Skal vi hjælpe dig?

Hos Retainer kan vi hjælpe dig med alt fra opsætning, rapportering og analyser i Google Analytics.

Har du brug for en introduktion til Google Analytics, tilbyder vi kundetilpassede kurser, som tager udgangspunkt i jeres setup og behov. Herefter vil du være godt klædt på, til at kigge på jeres data og hvordan jeres hjemmeside performer.

Har du brug for løbende overvågning og korrekt dataopsamling, herunder spam filtrering, tilpassede hændelser mv. kan også hjælpe dig med dette. Kontakt os og hør mere om mulighederne med Google Analytics og hvordan vi kan optimere din dataopsamling.

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden