Påvirk kundeovervejelsen blandt de kundeemner, der er interesseret i dine produkter, når de har et naturligt behov.

Med interessebaseret markedsføring målrettes både push- og/eller pull markedesføringen en specificeret målgruppe eller specifikke søgeord. Formålet med dette er at sende potentielle kundeemner til din hjemmeside, hvor dit indhold skal skabe værdi for emnet og føre til en konvertering. 

Målretning

Når du vælger interessemålrettet markedsføring, arbejder vi med en forholdsvis snæver målretning mod nye emner. Målretningen tager udgangspunkt i interessebaserede målgrupper og søgeord, der passer hertil.

Dette vil typisk være research prægede søgeord (Pull markedsføring) samt interessemålrettede displayannoncer (Push markedsføring) på sociale medier og eventuelt YouTube.

Denne målretning kan desuden kombineres med både geografiske og demografiske forhold, som er relevante for dig og din virksomhed.

Produkter

Når det kommer til interessebaserede markedsføringsaktiviteter, handler det I høj grad om at være tilstede, når dine potentielle kundeemner aktivt søger efter dig og/eller dine produkter. 

Derfor er omdrejningspunktet i vores interessekoncept at afdække virksomhedens Google Adwords Search potentiale og på hvilke søgeord/termer, virksomheden kan eksponeres.

Som tillæg til dette er det desuden muligt at målrette push-annoncering på både Facebook og LinkedIn mod relevante emner, hvor der er angivet interesser, arbejdsforhold og andet, som er relevante for din virksomhed og dine produkter. 

 

      

Google Adwords Search annoncering 

Med Google Adwords søgeordsannoncering kan du nå ud til din målgruppe, når de aktivt søger efter informationer eller foretager research, som kan lede dem til dit brand og dine produkter.

Google Adwords annoncering i søgeresultaterne giver dig mulighed for at være synlig på søgninger, hvor du ikke er tilstede med dine organiske resultater.

I interesse/research fasen arbejdes der fokuseret med generiske søgeord, informationssøgeord og short-tail søgeord, som sikrer, at du når ud til dine potentielle salgs- og kundeemner, når de udviser et naturligt behov. 

 

Facebook Display annoncering 

Når det kommer til annoncering, kan du se Facebook som en enorm database fyldt med data, som kan bruges til målretningen af din annoncering. Facebook indsamler al data, der angives af brugerne selv men også automatisk indsamling, der er baseret på brugernes adfærd.

Dette giver dig rig mulighed for at oprette gemte målgrupper, hvor du kan kombinere et hav af geografiske og demografiske forhold og ramme nye emner, der udviser en eller flere interesser, der er relevante for dig.

Med interessemålrettede kampagner på Facebook kan du bl.a. finde nye emner baseret på deres alder, job, køn, stilling, fritidsinteresser og meget mere.

LinkedIn Display annoncering 

LinkedIn er meget lig Facebook, når det kommer til interessebaseret målretning.

Dog er LinkedIn forbeholdt din målgruppes professionelle aktiviteter, som også er udgangspunktet i strukturen og profilinformationerne, der angives på LinkedIn.

Dette betyder, at målretninger mod professionelle interesser, erfaring, uddannelsesniveau, færdigheder og lignende er i højsædet på LinkedIn, hvor kvaliteten af målretningen er yderst relevante i B2B-segmentet.

Youtube in-stream annoncering 

Med YouTube In-Stream annoncer kan du eksponere dit videomateriale for dine målgrupper, når de befinder sig på YouTube.

In-Stream kampagner har en varighed på op til 15-20 sekunder, og du kan vælge at gøre, så dine annoncer ikke kan springes over af brugeren. Med non-skippable annoncer anbefaler vi dog, at varigheden holdes på 5-10 sekunder af hensyn til brugeren. Non-skippable annoncer er de annoncer, der ikke kan springes over, når man afspiller en video.

Dine videokampagner vises sammen med et mindre banner i højre side af skærmen, som brugeren også ser, når din videoannonce afspilles.

KPI-rapportering

Vores interessekoncept baseres på data, når vi skal optimere og rådgive dig ifm. med løbende optimering samt opsætning af nye kampagner.

Derfor får du hver måned en fast rapportering på gængse KPI’er (Key Performance Indicators), som er relevante for dig og din produktløsning til interesseskabende markedsføring.

Den grundlæggende KPI-rapportering tager udgangspunkt i de værktøjer, der opsættes i vores Datapakke. Her vil du modtage en månedlig oversigt over kampagneperformance med fokus på visninger og interaktioner med dine kampagner.

Her bliver der blandt andet kigget på dine kunders interaktion med dine annoncer samt adfærden på din hjemmeside som resultat af den interessebaserede markedsføring. 

Retainer – Fast abonnement

Vores koncepter er baseret på en fast abonnementsordning.

Vores abonnementer (Fastpris aftaler) er oplagte til at arbejde bredt på tværs af platforme. Med en Fastpris aftale sikres du en løbende og fokuseret indsats på din interesseskabende markedsføring.

Med en fast aftale sikres du en stærk samarbejdspartner, der sammen med vores online marketingspecialister, hjælper dig med at opnå dine mål med online markedsføring.

Kontakt os i dag for et uforpligtende tilbud.

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden