Skab øget kundefastholdelse og sælg mere til dine eksisterende kunder med målrettede remarketingkampagner.
Online markedsføring mod din eksisterende kundedatabase kræver et teknisk setup af værktøjer, som giver mulighed for at basere målgruppedefinitioner både på baggrund af hjemmesideadfærd samt mulighed for upload eller integration med dit CRM (Customer Relationship Management) system.
Målretning
Når du vælger at skabe en øget kundefastholdelse med online remarketingkampagner, arbejder vi med forholdsvis snævre målgrupper, som består af kunder fra din eksisterende kundedatabase samt fremadrettet indsamling af data på din hjemmeside.
Uanset hvilken (eller begge) metoder der anvendes, kan dine kundemålgrupper kombineres med geografiske, demografiske og andre forhold, som også anvendes i vores øvrige konceptløsninger.
Dette sikrer dig relevante og yderst segmenterede målgrupper, hvor du kan tilpasse dit annonceindhold lige efter dine ønsker og den valgte målgruppe.
Produkter
Skal vi hjælpe dig med din kundefastholdelse, så arbejder vi med platforme, hvor teknikken tillader at opsætte sporing på bl.a. din hjemmeside, hvorfra der kan defineres målgrupper på baggrund af dine kunders adfærd eller upload af kundedata.
Der findes mange muligheder, men vores udgangspunkt er at anvende kendte platforme, hvor vi kan sikre dig, at dine data behandles fortroligt og supportere dig bedst muligt.
Google Adwords remarketing
Når vi anvender Google Adwords remarketing mod dine eksisterende kunder, kan vi målrette mod målgrupper ud fra to udgangspunkter - Upload af datafiler fra dit CRM system eller via adfærdsbestemte målgrupper fra hjemmesiden, hvor der er gennemført et mål eller en transaktion.
Fælles for disse metoder er, at vi kan målrette kampagner, events mv. mod din eksisterende kundedatabase og øge din fastholdelse med mersalg- og after-sales kampagner.
Upload af kundedata krypteres ved brug af SHA256-algoritmen, så dine data behandles sikkert.
Når der oprettes målgrupper ud fra dine uploadede data, kan disse målgrupper bruges til målretning af kampagner på Googles søgemaskine, i G-mail og på YouTube. Til Google Display netværket skal målgrupperne defineres ud fra hjemmesideadfærd (Gennemførsel af mål eller transaktioner med e-handel).
Facebook remarketing
På Facebook er det også muligt at målrette din markedsføring mod eksisterende kunder ud fra både adfærd og/eller upload af kundedata.
Med Facebooks konverteringssporing i deres Pixel, som er et stykke JavaScript-kode til din hjemmeside, kan der oprettes brugerdefinerede målgrupper, som er baseret på hjememsideadfærd. Med en opsætning af konverteringssporing kan du desuden se din kampagneeffektivitet i Facebooks annonceadministrator i forhold til hvilke kampagner, der konverterer.
Derudover er det også muligt at uploade dine kundedata til Facebook eller opsætte automatisk synkronisering via Facebooks API (grænseflade). Dette giver mulighed for at opbygge målgrupper fra dit CRM system ved upload af blandt andet:
- Fornavn
- Efternavn
- Telefonnummer
- Land/Postnummer/By
- Alder
- Køn
Upload af kundedata hashkrypteres, så dine data behandles sikkert.
LinkedIn remarketing
Med henblik på kundefastholdelse på LinkedIn hjælper vi dig med at re-engagere flere af dine salgs- og kundeemner, som har fuldført et mål på din hjemmeside eller er en del af dine CRM og/eller e-mail lister.
LinkedIns Insights Tag, som er et stykke JavaScript-kode til din hjemmeside, gør det muligt at indsamle brugerdata fra din hjemmeside til adfærdsbestemte målgrupper fra hjemmesiden. Minimumsstørrelsen for målgrupper til LinkedIn remarketing er 300 kundeemner.
Alternativt er det muligt at synkronisere emner fra dine emnedatabaser som eksempelvis dit CRM system og matche disse op mod aktive brugere på LinkedIn.
Vælger du at uploade lister til LinkedIn, krypteres dine data vha. Sha256 algoritmer, som betyder, at dine data behandles sikkert og fortroligt.
De uploadede data anvendes udelukkende i forbindelse med matchingpsprocessen, hvorefter de slettes igen efter matchingsprocessen.
Med kundelister har du bl.a. mulighed for at uploade følgende data:
- Virksomhedsnavn
KPI-rapportering
Vores kundefastholdelseskoncept baseres på data, når vi skal optimere og rådgive dig ifm. med løbende optimering samt opsætning af nye kampagner.
Derfor får du hver måned en fast rapportering på gængse KPI’er (Key Performance Indicators), som er relevante for dig og din kundefastholdende markedsføring.
Den grundlæggende KPI-rapportering tager udgangspunkt i de værktøjer, der opsættes i vores Datapakke. Her vil du modtage en månedlig oversigt over kampagneperformance med fokus på eksponeringer, interaktion og konverteringer/transaktioner fra dine kampagner.
Retainer – Fast abonnement
Vores koncepter er baseret på en fast abonnementsordning.
Vores abonnementer (Fastpris aftaler) er oplagt til at arbejde bredt på tværs af platforme. Med en Fastpris aftale sikres du en løbende og fokuseret indsats på din kundefastholdende markedsføring.
Med en fast aftale sikres du en stærk samarbejdspartner, der sammen med vores online marketing specialister hjælper dig med at opnå dine mål med online markedsføring.
Kontakt os allerede i dag for et uforpligtende tilbud.
Salg
- Salgsværktøjer
- Salestool
- Sales enablement
- Salgsplatform
- Salgsapp
- Sales enablement platform
- Salgspræsentationer
- Hvad er CRM
- CRM
- Sales software
- Salgsstyring
- Sales management software
Viden
- Marketing
- Hvad er remarketing?
- Konverteringsoptimering
- Instagram markedsføring
- Projektledelse
- Youtube markedsføring
- Facebook markedsføring
- Tidsregistrering
- Google markedsføring
- Programmeringssprog
- LinkedIn markedsføring
- Leadgenerering
- Messeapp
- Kundeanalyse
- Softwareapplikation
- Kundefastholdelse
- Push pull markedsføring
- Webanalyse